Ansatte - Forældre

Hvad kan de ansatte forvente af forældrene på Samsø Skole?

1. At forældrene har tillid til, at lærerne og pædagogerne er fagligt og menneskeligt kvalificerede til arbejdet med børnene.
  2. At forældrene har tillid til, at lærerne og pædagogerne har gode intentioner.
  3. At forældrene er åbne og lyttende overfor de ansatte og andre forældres opfattelser og synspunkter – også når det handler om eget barn.
  4. At forældrene kan samarbejde loyalt og direkte med lærere og pædagoger – og andre forældre.
  5. At forældrene udviser ansvar ved at støtte/hjælpe eget barn i såvel adfærd og indsats på skolen (at møde til tiden, at holde styr på aftaler, madpakker, tasker, udsovede børn)
  6. At forældrene forholder sig til og prioriterer fællesskabet i klassen, i SFO`en og på skolen.
  7. At forældrene aktivt bakker op om lærerne, pædagogerne og klassen. Både ved at fortælle, hvad de oplever som positivt og ved at stille spørgsmål på en konstruktiv måde.
  8. At forældrene er direkte, ærlige og loyale i deres kommunikation.

Samsø Skole foråret 2019.